Bucureştiul ocupă locul al 24-lea într-un top format din 33 de oraşe europene în privinţa atractivităţii pentru shopping internaţional realizat de Economist Intelligence Unit (EIU), fiind avantajat de preţuri şi tras în jos de rezultate slabe în privinţa magazinelor, culturii şi climei.
Tot pe 24, la egalitate cu Bucureşti, cu 52,2 puncte din 100 posibile, se află Sofia, potrivit Indicelui Mondial al Oraşelor pentru Cumpărători - Europa, realizat de EIU. Locurile 22 şi 23 sunt ocupate de Lyon şi Bratislava, în timp ce Kiev şi Edinburgh ocupă poziţia a 26-a, urmate pe 28 de Varşovia.
Pe primele cinci poziţii se află Londra, Madrid, Barcelona, Paris şi Roma, iar la polul opus se găsesc Sankt Petersburg, Helsinki, Belgrad, Oslo şi Geneva.
Din Europa Centrală şi de Est, cel mai bine se situează Praga şi Budapesta, pe 9, respectiv 10, urmate de Istanbul pe 13, Atena pe 16, Moscova (19), Bratislava, Sofia, Bucureşti, Kiev, Varşovia, Sankt Petersburg (29) şi Belgrad (31).
EIU a clasificat cele 33 de oraşe în funcţie de cinci criterii - magazine, preţuri, comoditate, hoteluri şi transport, respectiv cultură şi climă.
Bucureştiul a obţinut rezultate slabe în privinţa magazinelor, culturii şi climei, dar a punctat foarte bine la preţuri şi comoditate.
La capitolul magazine, care analizează numărul de locaţii şi branduri internaţionale, volumul vânzărilor sezoniere şi al bunurilor falsificate, capitala României ocupă poziţia 28, înaintea Sofiei (29) şi Atenei (30), dar în urma unor oraşe precum Kiev şi Helsinki (ambele 26). Pe primele locuri se ală Londra, Paris şi Madrid.
Bucureşti ocupă penultima poziţie, 32, în funcţie de cultură şi climă, unde sunt luate în calcul atracţii şi obiective UNESCO, calitatea restaurantelor, evenimente culturale şi sportive, restricţii privind obţiner