În cauză a fost audiat şi reprezentantul părţii responsabile civilmente, administratorul SC Damila SRL, numitul Niţu Remus Daniel (nr. vicepreşedintele PNL Vâlcea)
Deşi pare greu de crezut, expertiza tehnică auto în dosarul accidentului rutier de la Poarta Albă, din februarie 2010, când cinci persoane au murit, iar alte patru s-au ales cu răni grave, nu a fost efectuată nici până la acest moment. Şi asta în ciuda faptului că presupusul autor a fost trimis în judecată pe data de 17 mai 2010, dosarul aflându-se şi în prezent pe rolul Judecătoriei Medgidia, instanţă care a amânat cauza tocmai pentru efectuarea expertizei tehnice auto.
Potrivit procurorilor constănţeni, pe data de 12 februarie 2010, Valentin Protesaru, din Vâlcea, circula pe sensul de mers dinspre Constanţa către Medgidia, fiind la volanul autotractor marca „DAF", ce tracta semiremorca marca „Schmitz", ansamblul auto fiind proprietatea părţii responsabile civilmente SC Damila SRL. „La un moment dat, din cauza neasigurării corespunzătoare a roţilor punţii motrice a camionului, pe fondul încălcării obligaţiei de verificare permanentă a stării roţilor maşinii conduse, obligaţie ce aparţine conducătorului auto, cu atât mai mult cu cât acesta este profesionist, piuliţele de la cele 10 prezoane de prindere a roţii pe corpul maşinii au cedat, pe rând. În mod succesiv, a avut loc desprinderea din mers a piuliţelor de strângere a celorlalte prezoane, iar roata rămasă astfel, în cele din urmă, neasigurată, a „forfecat" ultimul prezon şi a devenit practic liberă, astfel că a ieşit din cadrul său de prindere. În deplasarea inerţială iniţiată, roata desprinsă, căpătând un impuls de deplasare cu o viteză mult mai mare decât camionul condus de învinuit, a pătruns pe contrasens „ca din puşcă", dezechilibrând prin impact direct autoutilitara MAN, condusă regulamentar de Viorel Sima", conform anchetatorilor.