În primele 9 luni piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a crescut cu 11,5%
Scăderea preţurilor pe anumite segmente a încurajat un consum sporit
În comparaţie cu 2008, anul de vârf, valoarea vânzărilor este doar la jumătate
Românii au prins iar gustul cumpărăturilor de electronice şi electrocasnice, astfel că piaţa românească a bunurilor de folosinţă îndelungată a crescut în primele nouă luni cu 11,5%, până la valoarea de 960 de milioane de euro. Însă, în comparaţie cu performanţa din 2008, rezultatul din acest an este doar la jumătate. În primele 9 luni din 2008, vânzările ajungeau la peste 1,73 miliarde euro. "Pe lângă electrocasnicele mici, foto şi telecom, care au continuat să înregistreze rate solide de creştere, sectorul echipamentelor de birou a crescut pentru prima dată din 2008. Electronicele şi electrocasnicele mari au arătat o creştere minoră de 2,7%, respectiv 1,1%", potrivit studiului GfK TEMAX.
Trendul pozitiv din sectorul IT este vizibil mai ales la categoria computerelor portabile, unde consumatorul a fost motivat în procesul de cumpărare de "eroziunea de preţ". O altă categorie unde scăderea preţului a încurajat consumul a fost cea a monitoarelor.
Sectorul electrocasnicelor de mici dimensiuni a cunoscut o creştere de 15,8% în trimestrul trei, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Majoritatea produselor din această categorie au contribuit la impunerea tendinţei pozitive.
Comparativ cu acelaşi trimestru al anului trecut, în trimestrul trei piaţa de telecom a continuat să crească, cu 13,9% în valoare. "Încă o dată, principala forţă motrice este segmentul smartphone-urilor. Acestea preiau cu uşurinţă din cota telefoanelor mobile. Cu toate acestea, pentru moment, în termeni de volum, telefoanele mobile încă domină piaţa. Însă, dacă se compară volumele de smartphone-uri din trimestrul actual cu cele din trime