Vanzarile din retail pentru2011-2012 vor scadea usor pe piata romaneasca,potrivit datelor Cushman&Wakefield si Oxford Economics, citate intr-unraport de piata al companiei de consultanta imobiliara. Potrivit graficuluirealizat de companie, perspectivele vanzarilor din retail claseaza piata localala coada clasamentului in Europa, alaturi de tari ca Grecia, Italia sau Portugalia.
Astfel, previziunile claseazaRomania in zona tarilor cu scaderi ale vanzarilor din retail in 2012, desi in2011 fata de 2010 s-a inregistrat o crestere usoara a acestui indicator, desub 4%.
Cresterea nu acopera insascaderile drastice din perioada 2008-2010, cand Romania era in top 5 scaderiale vanzarilor din retail. Anterior insa, retailerii inregistrau, pe fondul boom-ului economic, cresteri mari de vanzari. Vanzarile in perioada 2011-2012
Romania este de asemenea in coadaclasamentului la stocul de spatii de retail modern, dar si la concentrarea de spatii comerciale la 1.000 de locuitori. Mai mult, 2012 se anunta un ansarac in deschideri de noi centre comerciale pe plan local.
Datele Eurostat privindcomertului nu arata o situatia mai pozitiva in 2011, Romania avand in septembrie a treia scadere ca marime din UE, de 4,9%fata de septembrie 2010.
Cushman & Wakefield preconizeaza ca in 2012 extindereainternationala va deveni o chestiune prioritara pe agenda marcilor de primaimportanta, insa atrage atentia ca retailerii dau inca dovada de precautie sievalueaza in mod activ portofoliul existent de magazine, in vederea scaderiicosturilor si maximizarii profitului. In unele situatii, acolo unde esteposibil, retailerii isi concentreaza atentia ei atentiala marile orase mondiale, la bulevardele si centrele comerciale de prima clasa.
Totusi, desi anul acesta activitatea de expansiune s-a axatmai ales pe locatiile principale, retailerii si unii