Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a crescut în trimestrul trei cu 11,4% comparativ cu perioada similară a anului trecut, până la 347 mil. euro, acesta fiind al treilea trimestru de creştere după aproape doi ani de scăderi, potrivit unui studiu al GfK Temax.
În perioada iulie-septembrie cea mai bună performanţă dintre sectoarele monitorizate de Gfk Temax au avut-o IT (26,6%) şi echipamentele foto (15,6%). Totuşi, pentru prima dată în acest an a revenit pe creştere şi segmentul echipamentelor de birou. Avansul s-a situat la 13,6%, românii cumpărând imprimante şi multifuncţionale în valoare de 7 milioane de euro în perioada iulie-septembrie.
Din nou însă, "motorul" pieţei de bunuri de folosinţă îndelungară a fost sectorul IT, care a avansat cu mai bine de un sfert, până la 100 mil. euro. La fel ca şi în trimestrele anterioare, cea mai bună evoluţie au avut-o computerele portabile, unde consumatorul a fost motivat în procesul de cumpărare de eroziunea de preţ, potrivit GfK.
Segmentul produselor IT este de altfel şi cel mai important ca pondere în totalul pieţei cu aproape 30%. Următorul segment ca importanţă este cel al electrocasnicelor mari, care a ajuns în trimestrul trei la 94 de milioane de euro. După o stagnare în primele trei luni ale anului şi un avans de circa 5% în trimestrul doi, în perioada iulie-septembrie românii redus din nou achiziţiile de frigidere şi aragazuri. Astfel, avansul segmentului a fost de doar 1,1%.
"Totuşi, cum majorarea TVA a fost introdusă în T3 anul trecut, comparăm pentru prima dată în acest an perioade cu acelaşi nivel al TVA. Astfel, performanţa acestui trimestru descrie o creştere reală."
În ceea ce priveşte electrocasnicele mici, avansul a fost de aproape 16 procente. Românii au cumpărat astfel în trimestrul trei espressoare de cafea şi aparate pentru prepararea mâncării în valoare de 27 mili