În ţara noastră există, în prezent, peste 2.000 de magazine online. Piaţa de comerţ electronic este foarte dinamică, valoarea tranzacţionată crescând de la an la an cu valori importante, ceea ce face loc noilor iniţiative în domeniu. Una dintre problemele care împiedică comercianţii online să îşi dezvolte afacerile şi să-şi extindă baza de clienţi este temerea consumatorilor legată de securitate şi fraudă.
Investiţiile necesare pentru deschiderea unui magazin online sunt de obicei mai mici decât în cazul unui magazin obişnuit, însă cu toate acestea comercianţii se confruntă cu o reticenţă a utilizatorilor atunci când vine vorba de plăţile cu cardul pe internet. Pentru un comerciant, avantajele acceptării plăţilor online cu cardul sunt multiple: se reduce riscul abandonului cumpărării, banii se primesc înainte de livrarea produsului şi se pot primi comenzi şi din străinătate. Astfel, comercianţii au toate motivele să înveţe din experienţa companiilor străine despre cum să îşi crească vânzările şi să-şi extindă baza de clienţi, prin depăşirea temerilor legate de plăţile online cu cardul.
Cum a devenit British Airways compania aeriană preferată pe internet la nivel global
Odată cu apariţia companiilor aeriene low-cost pe internet, concurenţa pentru a oferi rezervări online mai rapide şi mai sigure a atins cote maxime. Astfel, British Airways a optat în decembrie 2003 pentru înrolarea în Verified by Visa, un serviciu de protecţie prin parolă a plăţii cu cardul pe internet. Astfel, un prim efect al înrolării în acest sistem a fost faptul că site-ul ba.com a putut să accepte şi carduri emise în alte ţări decât Marea Britanie ceea ce a contribuit la extinderea bazei de clienţi. Apoi, la scurt timp, vânzările de bilete înregistrate pe site-ul operatorului aerian au înregistrat creşteri semnificative, iar pagina de internet este recunoscută