Esti tot timpul stresat, ti se pare ca nu ajungi sa predai proiectele la termen, ajungi acasa epuizat si tot nu esti multumit de ceea ce ai facut in ziua care tocmai a trecut. In schimb, observi cum unele persoane din jurul tau nu par nici sa se chinuie foarte mult si reusesc sa rezolve si toate problemele la timp, avand grija sa ia si pauze in care sa se odihneasca. Ba mai au si timp pentru distractie.
In mod firesc, te gandesti unde gresesti tu si ce au ele in plus. Iata cateva obiceiuri ale persoanelor eficiente, potrivit Woman's Day:
Isi iau pauze atunci cand sunt necesare
Multa lume crede ca atunci cand vine vorba de eficienta trebuie sa muncesti in continuu, fara intrerupere, astfel incat sa nu iti iesi din ritm. Acest lucru este cat se poate de eronat, caci creierul nu poate functiona la capacitate maxima fara sa primeasca pauze in care sa se odihneasca.
In primul rand trebuie ca atunci cand esti la munca sa iti iei mereu pauza de masa, in care sa stai mai mult timp cu colegii sau chiar singur, ascultand muzica si mancand ceva linistit, fara sa te gandesti la hartiile pe care le-ai lasat pe birou.
Daca lucrezi fara incetare, la un moment dat iti vei pierde atentia. In plus, cate 5 minute libere la fiecare ora sunt mai mult decat necesare pentru a putea rezista intr-o zi de munca in care stai la serviciu 8-10 ore.
Daca ai posibilitatea, iesi afara din cladire si bucura-te de razele soarelui sau inspira o gura de aer rece. Daca observi ca iti este greu sa indeplinesti chiar si cele mai simple sarcini, ridica-te imediat de pe scaun si mergi si recreaza-te, caci nu iti vei reveni incercand sa muncesti in continuare, ci vei pierde timpul degeaba.
Incep ziua cu dreptul
Potrivit unui studiu recent realiat la Universitatea din Ohio, daca o persoana ajunge la munca stresata sa