yahoo.comBenetton deruleaza o noua campanie-soc, prin care liderimondiali sunt infatisati sarutandu-se. Imaginile se inscriu in sirul de campaniicontroversate prin care retailerul de moda promoveaza toleranta.
Imaginile ii arata pe liderii mondiali, recunoscuti ca fiindcel putin in dezacord, sarutandu-se: presedintele SUA, Barack Obama cu presedintele Chinei, Hu Jintao; cancelarulGermaniei, Angela Merkel, cu presedintele Frantei, Nicolas Sarkozy; liderulnord-coreean Kim Jong II si presedintele Coreei de Sud Lee Myung Bak etc, scrie presa internationala.
Sarutul dintre Obama si Hu Jintao poate fi considerat socant, daca luam in considerare ultima disputa oficiala dintre cei doi lideri mondiali, presedintele SUA folosind un limbaj dur la adresa Chinei, care "se joaca" cu sistemul economic international.
Galerie Foto
Benetton pariaza si de aceasta data pe efectul puternic pe care il poateproduce o imagine, punand in joc forta imaginarului colectiv si a resorturilorculturale. Stim ca de mult timp Benneton nu mai arata produsul firmei inreclame, ci prezinta idei de toleranta universala.
Potrivit analistului media Iulian Comanescu, miza unorastfel de demersuri pe care le practica Benetton, consta in “buzz-ul pe care ilgenereaza in media, dincolo de programarea clasica”.
El a exemplificat acest aspect amintind de cazul reclamelorde la Superbowl, care se difuzeaza ca atare o singura data, dar referiri la eleapar de nenumarate ori in presa scrisa si pe Internet si “sunt preluate deteleviziuni in chip de stire in mod copios”.
Mediaplanul realizat astfel nu poate fi estimat precis, darpoate fi calculat post factum si cifrele sunt adesea considerabile fata deinvestitie. Acest mecanism functioneaza si in jurul viralelor de mare succes depe Internet, care ajung in media clasica. Iar momentul cand s-a im