S-ar putea crede că tinerii educaţi ar putea constitui principala resursă pentru dezvoltarea pieţei de carte în format electronic. La cît sînt de tehnologizaţi, de gadgetizaţi, de conectaţi, de i-padizaţi, ar trebui să fie uşor să li se strecoare şi o bibliotecă pe unul dintre dispozitive. Ori e doar un clişeu, ori studenţii de la secţiile filologice ale Universităţii Libere din Berlin sînt prea conservatori. Der Tagesspiegel relatează despre scepticismul cu care a fost întîmpinată de studenţi Ruth Klüger, profesor universitar de teoria literaturii, invitată să ţină o conferinţă despre lectura în noile medii. „Eu, una, mă declar o convertită convinsă a cititului în mediul electronic“ – a spus Ruth Klüger. Nu ar avea nici un sens să regretăm această revoluţie – ea se întîmplă, pur şi simplu.“
Într-adevăr, noile medii şi impactul pe care îl au asupra pieţei de carte constituie o temă centrală la Tîrgul de Carte de la Frankfurt: se vorbeşte deja de un deceniu despre asta. Iar anul acesta – cred editorii – breasla ar fi, în sfîrşit, pregătită de marea schimbare. Într-adevăr, dispozitivele sînt acum mai fiabile, mai ergonomice şi, mai ales, mai ieftine. O „carte electronică“ redă fidel pagina tipărită, răsfoitul virtual seamănă cu răsfoitul paginilor reale, pînă şi foşnetul paginilor generat de computer oferă senzaţia unei lecturi de carte tipărită. Cît de pregătit e însă publicul pentru această mică, mare revoluţie?
DE ACELASI AUTOR Cinci cuvinte - Anul cultural 2012 De ce s-a supărat Obélix - şi a plecat în Belgia Comunismul din cărţi Mulţumim, FILBÎn SUA, piaţa cărţilor de buzunar a scăzut, în ultimul an, cu aproape 60%, piaţa hardcover – cu 20%; în schimb, cărţile în format electronic reprezintă aproape un sfert din piaţa americană de carte. În Germania se estimează că vînzările de carte în format electronic se situează între 3 şi 5% din volumul total