Agenţiile care se ocupă de matchmaking (cuplare) sau dating (întâlnire) au început să reprezinte şi la noi în ţară afaceri consistente. Acestea deţin în acest moment baze de date cu sute de clienţi, care sunt dispuşi să plătească bine pentru a-şi găsi jumătatea. În urmă cu mulţi ani, peţitorii erau femei sau bărbaţi buni de gură, trimişi în sat să negocieze pentru o eventuală căsătorie între tineri. Astăzi, ei sunt experţi în resurse umane, marketing sau comunicare care au pus la punct agenţii de „dating" (n.r. -întâlniri) şi „matchmaking" (n.r. - lipeală). Spun că au baze de date cu sute de clienţi şi câştigă sume frumuşele de până la 100.000 de euro pe an. Şi pe vremuri peţitorii erau tocmiţi şi primeau daruri, apoi se lăsa cu petreceri la care tinerii erau puşi să mănânce din acelaşi blid lapte dulce şi plăcintă. În zilele noastre, întâlnirile se fac în cârciumile din Centrul Vechi, la un cockteil „Sex on the Beach" ori la un hotel de fiţe. Cum funcţionează aceste afaceri în România şi câţi bani se fac astăzi din «lipeli», am încercat să aflăm direct de la surse.
În SUA, sunt peste 900 de agenţii de dating, care au profituri de milioane de dolari pe an. În România însă business-ul e în creştere.
Pune mâinile pe masă ca să ştiu cine eşti!
În 2010, Simona State şi Sorina Iordache, de profesie coordonatori de evenimente, au pus pe picioare „Single Bell", o agenţie care organizează „speed date-uri" (n.r - întâlniri rapide) între grupuri de fete şi băieţi, cu vârste cuprinse între 25 şi 45 de ani. Ce înseamnă mai exact un speed dating? Şapte fete, aşezate fiecare la câte o masă, discută cu şapte băieţi, timp de şapte minute. Doar băieţii se ridică de la mese, fetele rămân aşezate.
Poţi să pui mâinile pe masă, te rog ? Eu îmi dau seama cum e o femeie după mâini", o îndeamnă unul dintre participaţi pe Nicoleta (27 de ani).
Înai