Nici că se putea să amintim de două saloane mai diferite: dacă salonul american aduce cu sine mai ales lansări de maşini de sute de cai-putere, cel nipon pune accentul pe soluţiile de mobilitate în contextul unui trafic urban tot mai aglomerat. Există însă modele care atrag în mod deosebit atenţia în ambele saloane.
Japonia - soluţii pentru mobilitate
Confruntaţi cu o acutizare atât a problemelor de trafic, cât şi cu o creştere a preţurilor la carburanţi, japonezii caută soluţii pentru a determina publicul urban să aleagă alte forme de transport, mai mici şi mai ecologice. Unele dintre ele, cu şanse reale de a fi puse în practică.
Honda Micro Commuter este un model electric urban de mici dimensiuni, futurist, care propune un nou stil de comunicare între şofer şi maşină, precum şi un nou nivel de mobilitate. Interesant la acest model este personalizarea facilă a exteriorului, precum şi faptul că a fost dezvoltat împreună cu inginerii care de obicei se ocupă de motociclete. Conceptul îşi schimbă forma în funcţie de viteză pentru a optimiza aerodinamica, roţile sunt încadrate de aripi inspirate din cursele de motoare, iar în locul volanului apar două manşe de care şoferul trage sau împinge pentru a modifica direcţia vehiculului. Propulsia va fi electrică şi este foarte posibil ca maşina să nu rămână la stadiul de concept, ci să genereze o nouă nişă dedicată strict mobilităţii urbane.
Toyota răspunde cu trei concepte futuriste, dintre care unul pe hidrogen, un altul al cărui exterior poate fi schimbat de pe telefonul mobil şi, în fine, un concept numit FT-EV III (Future Toyota - Electric Vehicle III), destinat oraşului. FT-EV III este un autovehicul de patru locuri bazat pe Toyota iQ, are o motorizare electrică şi este capabil să parcurgă maximum 105 km pe baterii. Acesta anunţă de altfel o maşină de serie ce va intra chiar în producţie anul vi