Carrefour, al doilea mare retailer la nivel mondial, trebuie să reducă preţurile, să deschidă mai multe magazine mici şi să-şi extindă amprenta în comerţul online, deoarece condiţiile economice dificile fac ca actualul proiect de revigorare a grupului să pară depăşit, potrivit unei analize Reuters.
Astfel, compania ar putea fi nevoită să amâne sau chiar să renunţe la proiectul Carrefour Planet, un plan ambiţios de 1,5 miliarde euro menit să relanseze lanţurile de hipermarketuri din Europa de Vest. Eşecul planului ar putea fi urmat de înlocuirea preşedintelui grupului, Lars Olofsson.
Blue Capital, unul dintre principalii acţionari ai Carrefour, l-a susţinut până acum pe Olofsson, care a plasat Carrefour Planet la centrul strategiei de revenire. Blue Capital este un parteneriat între cel mai bogat francez, Bernard Arnault, şi fondul american de private equity Colony Capital.
Însă revizuirea repetată în sens negativ a estimărilor de profit, plecarea unor nume importante din management şi întoarcerea la 180 de grade a strategiei de mai multe ori au afectat semnificativ încrederea în directorul general al Carrefour şi în proiectul din Europa de Vest.
Informaţiile apărute în presă că performanţa noilor magazine Carrefour Planet este sub aşteptări afectează de asemenea percepţia privind situaţia companiei.
"Cred că Lars nu mai are mult. Am văzut destule reduceri ale ţintei de profit pentru a supăra chiar şi cel mai înţelegător acţionar", comentează analistul James Monro de la S&P Equity Research, care consideră că grupul ar trebui să îngheţe planul Carrefour Planet şi să găsească altă strategie.
Alţii merg chiar mai departe, sugerând că proiectul ar trebui anulat definitiv în favoarea unui plan mai "radical" de a reduce mărimea lanţului de hipermarketuri, sau chiar de a începe un război al pr