"Divizia" Range Rover a Land Rover era cunoscută pentru "limuzinele" sale 4x4 capabile să parcurgă mai toate tipurile de teren de pe planetă. Acum, gama s-a extins cu Evoque, un SUV compact, care pariază pe o imagine sport.
Evoque este probabil cea mai mare "revoluţie" în segmentul SUV-urilor de la lansarea lui BMW X6 în 2008. Este primul model lansat de când Range Rover s-a "separat" de Land Rover şi primul SUV britanic care face apel nu la
funcţionalitate şi rezistenţă, ci la design şi "feeling". Prezentat în iarna lui 2007, sub forma conceptului LRX, Evoque este una dintre puţinele maşini lansate cu un design aproape identic cu cel al prototipului. Putem spune fără probleme că Evoque este una dintre ultimele "moşteniri" ale Ford, materializată acum cu ajutorul fondurilor indienilor de la Tata, noii proprietari al Jaguar-Land Rover.
Cu toate că este proiectat pe baza lui Land Rover Freelander, Evoque nu pare să aibă nimic în comun cu acesta. Nici în ceea ce priveşte designul exterior şi nici la interior. Astfel, nu s-au mai repetat greşelile trecutului când Ford a decis să facă un Jaguar X-Type pe platformă de Mondeo III, cu elemente de interior de Mondeo III, lucru nu foarte pe placul clienţilor care doreau o alternativă la BMW Seria 3 sau Audi A4, nu un Mondeo la suprapreţ.
Designul lui Evoque este una din cele mai importante "arme" ale englezilor împotriva lui Audi Q3 şi BMW X1. Dacă până acum SUV-urile compacte premium se adresau mai mult doamnelor şi domnişoarelor, în special pe piaţa locală, Evoque va schimba cu siguranţă acest lucru. Prin simplul motiv că maşina arată altfel. Şi se simte altfel imediat cum iei loc la volan. Cu toate că lungimea lui Evoque este sub cea a unui VW Tiguan, spre exemplu, maşina este mult mai lată, ceea ce oferă impresia la interior că te afli cu adevărat într-un Range Rover.
Habitacl