Povestea modelelor Astra cu cinci uşi, Sports Tourer şi GTC a început în urmă cu exact 75 de ani, cu un început modest. Deşi gama de modele compacte Opel era cunoscută la vremea respectivă sub denumirea de Kadett, aceasta a pus bazele poveştii de succes a unui autovehicul popular, fiabil şi avansat din punct de vedere tehnic, care continuă şi în ziua de astăzi.
Kadett a fost primul autovehicul Opel compact
În 1936, anul în care s-au desfăşurat Jocurile Olimpice, Opel este deja unul dintre cei mai mari producători de autovehicule din Europa. Cu ajutorul modelului Kadett, Opel îşi extinde gama de modele şi pătrunde în segmentul autovehiculelor compacte. Inginerii din Rüsselsheim s-au inspirat din variantele de succes anterioare pentru a proiecta modele noi. Kadett luase motorul de 1,1 litri cu patru cilindri și putere de 23 cp de la modelul P4 şi aspectul modern de la modelul Olympia. Era pentru prima oară când un autovehicul de serie a adoptat conceptul caroseriei autoportante din oţel. La vremea respectivă erau disponibile două variante: sedan şi sedan decapotabil. Ambele aveau patru locuri, două uşi şi un preţ de pornire de 2.100 de mărci germane. Pentru export erau disponibile, de asemenea, versiuni cu patru uşi. Prima generaţie a modelului Kadett a înregistrat vânzări de peste 100.000 de unităţi, până în momentul în care producţia de autovehicule pentru persoane civile este sistată în 1940. După încheierea războiului în 1945, puterile victorioase au decis să predea toate uzinele şi planurile Uniunii Sovietice. Primul versiune a modelului Kadett a fost fabricată în Rusia până în anii ’50 şi avea denumirea de Moskvich 400.
Opel Kadett îşi face treaba
Începând din anul 1962, de pe linia de producţie din Bochum va ieși noul model Kadett cu motor de 1,0 litri cu supape acţionate de sus şi o putere de 40 cp. Autovehiculul co