Zona Ostrov-Adamclisi din judeţul Constanţa are un potenţial turistic foarte mare, dar neexploatat pe măsură, în ciuda numeroaselor atracţii din zonă. Acest lucru este însă pe cale să se schimbe, cu sprijinul Uniunii Europene, care va finanţa proiectul intitulat „Promovarea turistică a zonei Ostrov-Adamclisi". Partenerii proiectului au discutat, ieri, alături de oameni de cultură, istorici şi arheologi, despre ce va aduce nou acest proiect, cu o durată de doi ani de zile.
Proiectul de informare turistică propune turiştilor un nou produs turistic local, „Visul Împăratului Traian", în cadrul a două trasee turistice tematice: Mangalia-Adamclisi-Ostrov şi Constanţa-Adamclisi-Ostrov. Campania de promovare va urmări distribuirea a 900.000 de pliante şi 3.000 de broşuri către 400 de puncte turistice de pe litoral şi din judeţul Tulcea.
Ce se poate vizita în zona Ostrov-Adamclisi
Cetatea Adamclisi va fi promovată printr-un filmuleţ de animaţie 3D care va reda un tur virtual dinamic al cetăţii, iar zece panouri informative vor marca cele două trasee, pentru o mai bună orientare a turiştilor-vizitatori. În acelaşi timp, o expoziţie fotografică va fi organizată pe litoral, în plin sezon, în sectorul Constanţa-Mamaia, dar şi în Tulcea, iar în extrasezon, se va deschide pe Valea Prahovei, zonă cu trafic maxim pe timp de iarnă. Pe de altă parte, turiştii vor fi informaţi online asupra atracţiilor zonei Ostrov-Adamclisi, prin crearea unui website dedicat promovării produsului turistic „Visul Împăratului Traian".
Turiştii vor putea, astfel, (re)descoperi Monumentul şi Cetatea Tropaeum Traiani, Cetatea Păcuiul lui Soare, Cetatea Durostorum, Mănăstirea şi peştera Sf. Apostol Andrei, Mănăstirea Dervent, precum şi rezervaţiile naturale Pădurea Hagieni, Esechioi sau Canaraua Fetii. „Zona este foarte puţin cunoscută şi sunt foarte multe obictive turistice care pot