Noul Yaris a obţinut punctajul maxim de 5 stele la testele de siguranţă EuroNCAP. Caroseria este proiectată pentru disiparea energiei, atât în cazul unui impact frontal, cât şi în cazul unui impact lateral sau din spate, contribuind astfel la reducerea deformării acesteia. În cazul unei coliziuni frontale deformarea caroseriei ce protejează habitaclul este limitată prin absorbţia şi disiparea forţelor rezultate în urma impactului de către bara faţă, lonjeroane, stâlpi faţă şi structura podelei.
Pentru a îmbunătăţi protecţia în cazul unui impact lateral, specialiştii japonezi au încercat implementarea unor măsuri speciale ce au presupus instalarea unor structuri rigide în interiorul stâlpilor şi pragurilor laterale pentru asigurarea distribuţiei forţelor şi limitarea deformărilor. Bare de ranforsare care să absoarbă energia impactului au fost poziţionate în structura uşilor faţă şi spate pentru a disipa forţa impactului.
Noul model este echipat cu nouă airbag-uri: airbag-uri frontale pentru şofer şi pasager, airbag pentru genunchii şoferului, airbag-uri laterale faţă şi airbag-uri cortină faţă şi spate. Ca şi element de noutate, airbag-urile laterale pentru şofer şi pasagerul din faţă dispun de două camere pentru obţinerea unei protecţii îmbunătăţite datorită volumului mai mare al acestora (torace/abdomen 8 litri, pelvis 4.5 litri).
Mică, dar cu destulă electronică
Noul Yaris este proiectat astfel încât să minimizeze impactul asupra pietonilor în caz de accident. Materialele din care este confecţionat spoilerul faţă ajută la reducerea energiei impactului vehiculului asupra picioarelor pietonului. Pentru protecţia capului şi corpului, structuri deformabile tip pantograf sunt încorporate în partea din faţă a capotei şi în zona de fixare superioară a aripilor laterale faţă.
Un pachet complet de sisteme de siguranţă active est