Mazda3 este unul dintre cele mai bine vândute modele ale constructorului japonez la nivel european. Mai mult, generaţia lansată în 2008 a reprezentat un mare pas înainte faţă de generaţia anterioară în ceea ce priveşte designul şi motorizările. Acum, odată cu versiunea facelift japonezii au dorit realizarea unor modificări care să îmbunătăţească aerodinamica maşinii şi implicit consumul de carburant. Astfel, coeficientul de aerodinamicitate a fost redus de la un Cx de 0,28, la 0,27 în cazul sedanului şi de la 0,30 la 0,29 pentru hatchback.
La exterior modificările pot fi observate numai de fanii adevăraţi - avem un spoiler frontal redesenat, noi proiectoare, noi jante, iar la interior putem aminti noua grafică de pe displayul computerului de bord sau iluminarea şi pe timpul zilei a ceasurilor de bord. Modificări s-au adus şi deflectoarelor de la roţi, dar s-a şi îmbunătăţit rigiditatea caroseriei.
După cum se poate observa, modificările sunt mai mult decât discrete, dar, pe de altă parte, nici nu se simţea nevoia unei îmbunătăţiri. Designul este unul în continuare actual şi modern, interiorul are un nivel ridicat al ergonomiei, iar motoarele ofereau şi până acum performanţe corecte. Ceea ce s-a dorit a fost reducerea consumului acestora prin "artificii" de aerodinamicitate. Prima motorizare testată a fost cea de 1,6 litri, benzină, de 105 CP şi 145 Nm. Datorită coeficientului aerodinamic redus, acum emisiile s-au redus de la 149 la 147 g CO2/km iar consumul mediu la 6,4 litri/100 km - valoarea oficială. În timpul testului, care s-a derulat în apropiere de Veneţia, în
Italia, atât pe drumuri naţionale, cât şi pe autostradă, consumul mediu indicat de computerul de bord a fost de 7 - 7,5 litri/100 km.
Motorul urcă uşor în ture, iar la peste 3.500 rpm acesta chiar prezintă un uşor "feeling" sportiv. Cutia de viteze cu cinci trepte