Grupul Benetton a retras poza cu aparentul sărut dintre papa Benedict al XVI-lea şi un lider musulman, însă Vaticanul s-a simţit atât de ofensat încât nu renunţă la intenţia de a da în judecată celebrul producător de îmbrăcăminte.
Campania “UNHATE” (Fără Ură), lansată miercuri de Benetton, a reuşit să provoace reacţii furioase la Casa Albă, Vatican, în lumea catolică şi în cea musulmană.
Campania se compune din mai multe fotografii aşezate două câte două astfel încât să dea impresia că persoanele din fiecare imagine s-ar săruta pe buze. Fotomontajele, care par reale, îi înfăţişează pe câţiva lideri importanţi la nivel mondial şi aflaţi în relaţii nu tocmai cordiale.
Astfel, premierul israelian Benjamin Netanyahu pare că-l îmbrăţişează şi sărută pe preşedintele Autorităţii palestiniene, Mahmoud Abbas, preşedintele american Barack Obama pe liderul venezuelean Hugo Chavez, iar papa Bendict al XVI-lea, pe imamul Ahmed Tayeb (cel mai important lider musulman din Egipt).
Benetton a retras imediat reclama cu papa şi imamul, însă Vaticanul a fost atât de şocat de imaginea care atârna chiar şi pe unul dintre podurile din apropierea Sfântului Scaun, încât nu are de gând să renunţe la acţiunea în instanţă.
Chiar dacă poza cu papa a dispărut după doar câteva zile, strategia companiei a funcţionat încă o dată: campania Benetton este cunoscută pe tot mapamondul, iar firma şi-a consolidat imaginea de grup care combate ura şi apropie rase, religii şi culturi.
“UNHATE” nu este prima campanie a Benettonului care stârneşte controverse şi naşte discuţii ample. Dimpotrivă, grupul şi-a impus în cele câteva decenii de existenţă imaginea de brand care promovează egalitatea între oameni aparent diferiţi prin culoase, religie sau ideologie, prin campanii care au fost foarte contestate şi chiar atacate în instanţă.
Benetto