O parte din drumul bucureştenilor prin viaţă s-a consumat, zilnic, timp de 32 de ani, pe peroane subterane, în vagoane tip cavou din flota veche sau, dimpotrivă, în bombardiere canadiene care te fac să tresari când le vezi intrând, grandioase, în staţie.
Cu toţii avem ceva de povestit despre călătoriile cu metroul, însă puţini ştiu care a fost de fapt planul iniţial gândit de Ceauşescu atunci când s-a decis să-l construiască. „Adevărul” va invită să retrăiţi o reparcurgere a drumului în alt fel. De la sfârşit la început.
Click pe poze pentru a vedea imagini cu familia cu familia Ceauşescu
În 2011 s-a rupt blestemul: Lucrările la tronsonul Drumul Taberei – Eroilor, cuprins în Magistrala V a metroului bucureştean, au fost începute.
Piatra de temelie s-a pus la Răzoare, intersecţia a trei mari cartiere bucureştene: Drumul Taberei, Militari şi Rahova. Zeci de muncitori au împânzit şantierul ocupat cu utilajele care vor săpa tunelul ce va lega Drumul Taberei de centrul Capitalei, la Universitate. De acolo, tronsonul va continua spre cartierul Pantelimon, situat în estul Bucureştiului. Lucrările la primul tronson se vor termina în patru ani.
Semn că megaconstrucţia în valoare totală 670 de milioane de euro a devenit realitate, după ani de promisiuni, este faptul că autorităţile locale şi Poliţia Rutieră au deviat traficul rutier în zona Răzoare. Vor mai fi nişte devieri de circulaţie în toate cele zece puncte de lucru: Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit şi Orizont.
În urmă cu 32 de ani a fost inaugurată prima linie de metrou, între Timpuri Noi şi Semănătoarea. Aceasta avea şase staţii şi, după cum spune autorul cărţii „Metroul românesc şi metrourile lumii", Ilie Tănăsache, a fost construită să lege două platforme industriale. Construcţia propriu-zisă a început în 1975, chi