Moda parfumului de vedeta s-a transformatintr-o adevarata industrie. Parfumurile lansate de celebritati contribuie laimaginea si mai ales la averea acestora. Cum e vazuta in piata calitateaacestor produse? Sunt ele cumparate pentru identificarea cu vedeta preferata, sauconform preferintelor olfactive? Iata doar doua intrebari puse sub o lupa aprejudecatilor legate de acest subiect.
Se pot apropia aceste parfumuri de masa cat decat de acele mici “bijuterii” artizanale, realizate de profesionisti inparfumuri?
Cand Justin Bieber, starul cunoscut in randuladolescentilor, a lansat “Someday”, vanzarile au depasit estimarile,considerandu-se ca parfumul va deveni in curand cel mai vandut din 2011. Unii experti spun caeste cea mai de succes lansare de parfum din istorie, potrivit Financial Times.
“White Diamonds”, lansat in 1991 deElizabeth Taylor, este cel mai bine vandut parfum al unei celebritati. Esteconsiderat un parfum clasic, iar anul trecut a inregistrat vanzari totale de61,3 milioane de dolari.
“Parfumurile lansate de celebritati, ca sicelebritatile insele, pot fi uneori elegante si seducatoare, dar siinexpresive, fara personalitate sau chiar fleacuri. Dar nu toate sunt rele.Despre cele ale starurilor Jennifer Lopez si Naomi Campbell am crezut, lamomentul cand le-am mirosit, ca ar putea trece testul, daca persoana in cauza arfi legata la ochi”, spune Linda Pilkington, de la Ormonde Jayne, brandexclusivist de parfumuri.
Pe de alta parte, parfumul “Lovely”,realizat de casa Coty sub marca Sarah Jessica Parker, e atat de bun, ca arputea fi un Chanel. Este drept cel mai bun parfum lansat de ocelebritate, de cunoscatori ca Luca Turin si Tania Sanchez, autorii volumului“Perfumes: The Guide”.
Ce prejudecati exista cand vinevorba de parfumurile lansate de celebritati?