La cinci luni după lansarea sa, reţeaua socială Google+ nu reuşeşte să atragă numărul de utilizatori estimat iniţial şi deja se loveşte de probleme cu administrarea noilor sale pagini de brand, lansate săptămâna trecută, scrie cotidianul "The Daily Mail".
În ultima săptămână reţeaua a avut un trafic de 7 milioane de vizitatori unici, cel mai mare înregistrat până acum. Cu toate acestea, creşterea reţelei nu este constantă. Astfel, în 11 din cele 21 de săptămâni de viaţă Google+ a suferit scăderi în numărul utilizatorilor, iar activitatea reală, măsurată în interacţiunile dintre utilizatori, nu a reuşit să crească dramatic.
Pagini false
Gigantul IT american are probleme şi cu administrarea paginilor de brand. Cea mai mare eroare a fost crearea unei pagini false pentru "Bank of America" care a rezistat activă timp de o săptămână, fără ca Google să ia vreo măsură. Pagina băncii americane avea presupusul nou slogan al companiei: „V-am luat banii din împrumuturi, iar acum dobânzile cresc". Analiştii comunicării pe internet au fost şocaţi de faptul că nici Google şi nici Bank of America nu au reacţionat la avertizările venite pe multe site-uri în această săptămână.
Sincopele Google
Unul din şefii de la Google, Larry Page, a răspuns criticilor spunând că „Google este abia la început". În plus, deşi Google a prezentat noua reţea socială ca o alternativă mai sigură la Facebook, se pare că a reglementa internetul este o misiune mult mai dificilă decât părea la început.
În plus, ideea Google că unele postări trebuie să fie private, iar altele publice, prin implementarea sistemului de „Cercuri" a avut şi ea sincope, unele dintre ele venind chiar din partea unor angajaţi ai companiei. Inginerul Steve Yeggea a scris un articol pe contul său de Google+ pe care ar fi vrut să-l distribuie doar prietenilor din interiorul companiei, dar l-a publicat d