Printre soferii pe care companiile de asigurari ii evita si nu ii doresc in portofoliile lor din cauza unei rate de daunalitate mai mare la aceste categorii, se numara taximetristii, curierii, agentii de vanzarii, dar si soferii tineri, fara experienta si altii, conform jucatorilor din piata chestionati de DailyBusiness.ro.
In aceste cazuri, asiguratorii pot refuza sa incheie o asigurare Casco pentru acesti soferi pagubosi sau le pot aplica o prima mult mai mare. Aici nu se pune problema RCA-ului, deoarece este obligatoriu, iar societatile nu pot refuza un client, insa pot aplica ce tarife doresc.
"Conform conditiilor de asigurare ale produsului Casco, nu sunt admise in asigurare autovehicule utilizate in activitatea de taximetrie, rent-a-car (inchiriere), scoala de soferi, ambulanta, curierat, paza, protectie si interventie, transport de substante periculoase, precum si: autoturismele cu volan (post de conducere) pe partea dreapta si autoturismele decapotabile, cu acoperis de material textil (soft top)", a declarat Radu Ionescu, seful biroului de asigurari auto al companiei Generali Romania.
Totodata, Catalin Ardeleanu, director Dezvoltare Retea in cadrul Safety Broker, a mentionat ca pentru companiile de asigurari, soferii care nu sunt doriti in portofoliu sau li se ofera o prima de asigurare mai mare sunt cei cu varstele cuprinse intre 18 si 25 ani din cauza lipsei experientei in condus, transportatorii, taximetristii si agentii de vanzari.
Insa, si acesti soferi trebuie sa sa asigure, dar tariful corespunde mai multor criterii de selectare, precum varsta, experienta, tipul masinii, pentru ce activitati este folosit vehiculul.
"Produsele noastre au prime de asigurare adaptate clientilor din punctul de vedere al varstei sau activitatii acestora. Printre activitatile pe care le consideram a avea un grad ridicat