Proprietarii de automobile vechi pot renunţa la ele în favoarea unora noi, finanţate de o firmă de leasing. Maşina veche va constitui un avans integral sau parţial pentru o maşină nouă sau "la mâna a doua".
"Sistemul de buy back este agreat între cele două părţi. În general este o soluţie practicată pentru persoanele care nu doresc să ducă contractul de leasing până la sfârşit şi vor să returneze maşina, dar se poate practica şi pentru maşini care nu sunt cumpărate de la firma de leasing. Preţul pe care îl primeşte cel care aduce maşina veche este stabilit pe baza unor cataloage pe care le folosesc şi firmele de asigurări", a declarat pentru gândul Adriana Ahciarliu, secretarul general al Asociaţiei Societăţilor Financiare (ALB).
Consilierii de vânzări de la firmele de leasing se uită la cât de veche este maşina, dar sunt atenţi şi la riscul de piaţă. "Într-un fel se depreciază un BMW şi în alt fel un Ford", ne-a explicat Ahciarliu.
De exemplu, proprietarul unui BMW, cu an de fabricaţie 2008, care doreşte să apeleze la sistemul buy back pentru cumpărarea unui BMW seria 3, sau Audi A4/A6 sau Mercedes seria C poate primi pe maşina veche, care are un rulaj de 65.517 km, o sumă de 11.900 de euro plus TVA. Maşina veche poate constitui avansul integral pentru un nou automobil, a cărui valoare de finanţare prin leasing este de 28.000 de euro. Perioada de finanţare este de 60 de luni, dobânda fiind de 7,9%, la BCR Leasing. Rata lunară este de 340 de euro plus TVA.
Un proprietar al unui automobil Hyunday Accent, cu an de fabricaţie 2007, care doreste să apeleze la buy back pentru achiziţionarea unui Opel Astra, Skoda Octavia, sau VW Jetta cu un preţ estimativ de 12.000 euro, poate obţine, în urma evaluarii, o sumă de 3.400 euro. Rata lunară este de 180 de euro.
Cum îţi poţi schimba maşina veche
"Este unul dintre cele mai confortabile mijloac