Tableta Amazon Kindle Fire, lansată de retailerul online pe mai multe pieţe din întreaga lume de curând, are un preţ de vânzare cu 2 euro mai mic decât costul de producţie, fiind singurul dispoztiv care pierde în momentul când este pus pe piaţă, scrie presa britanică.
Conform firmei de analiză, IHS, dispozitivul care costă 147 de euro are un cost de producţie de 149 de euro, compania mamă încercând să ţină preţul cât mai scăzut, sperând să recupereze prin intermediul comercializării de filme şi cărţi prin intermediul magazinului său online.
Analiza a arătat că cel mai scump element din cadrul tabletei este ecranul de7 inci diagonală care costă 64 de euro. Pentru a reduce costurile de producţie, Amazon a încercat să nu monteze piese prea scumpe. Astfel, compania a dotat gadgetul cu o memorie mică, iar tableta nu este dotată cu microfon sau cameră foto, fiind destinată oamenilor care vor să o folosească pentru navigarea internetului şi pentru lectură.
În comparaţie cu dispozitivul de la Amazon, iPad 2 de la Apple costă 369 de euro pentru utilizatori şi este produs cu 221 de euro.
18 milioane de titluri în biblioteca digitală Amazon pot recupera pierderea
Şeful Amazon, Jeff Bezos, a declarat încă de la prezentarea dispozitivului că firma sa nu încearcă să aibă un profit uriaş de pe urma tabletei, aceasta fiind o anexă a vânzărilor online.
„Vrem ca dispozitivul să fie profitabil, dar şi conţinutul la fel. Nu dorim să câştigăm din ambele părţi", a declarat Bezos.
Utilizatorii noii tablete au la dispoziţie un magazin online cu peste 18 milioane de titluri de filme, seriale, cântece, aplicaţii, jocuri, cărţi sau reviste.
Amazon s-ar putea lansa şi pe piaţa telefoanelor
În altă ordine de idei, Amazon ar putea lansa la sfârşitul anului viitor un smartphone, scrie Reuters, citând Citigroup. Într-o notă a companiei de cerceta