Noua metodă prin care companiile îşi caută angajaţii de care au nevoie este recrutarea online.
În societatea modernă în care trăim, reţelele de socializare şi-au depăşit limitele. Dacă până de curând acestea erau folosite doar ca mijloace de comunicare, acum ele servesc drept baze de date pentru cei care recrutează angajaţi. Într-o piaţă a muncii în care cu greu se găseşte un job, specialiştii îi avertizează pe utilizatorii site-urilor sociale că profilurile „pătate", conversaţiile indecente şi fotografiile mult prea îndrăzneţe nu-i vor ajuta să facă parte dintr-o corporaţie de renume.
Motivul este foarte simplu. Angajatorii îşi „radiografiază" candidaţii înainte de a-i angaja printr-o rapidă căutare pe internet. Norocul poate
fi de partea celor care nu sunt în căutarea unui loc de muncă. De obicei, aşa-numiţii „candidaţi pasivi", care nu se uită activ după joburi, sunt totuşi abordaţi de recruteri, datorită legăturilor reţelei cu site-urile de recrutare.
Românii nu fac nici ei rabat de la acest trend şi au luat cu asalt site-urile de socializare pentru a se afirma, în speranţa că un angajator cu prestigiu îi va descoperi. Andreea N., o tânără din Bucureşti, a rămas fără un loc de muncă de curând. Ea a decis să-şi caute un job cu ajutorul reţelei de socializare LinkedIn.
Paşii pe care i-a urmat au fost următorii: a acumulat informaţii despre compania la care dorea să aplice prin intermediul profilului de pe reţeaua de socializare, a analizat ce alte joburi au mai fost postate, cât de mult timp a acordat corporţia pentru a răspunde întrebărilor de la candidaţi şi cât de serioasă este firma preferată de ea. Abia apoi s-a decis să-i contacteze.
„Abordarea directă conduce la o relaţie, cel puţin pe termen scurt, cu persoana responsabilă de angajări din cadrul companiei", a fost ideea de la care a plecat. Compania pe care a ab