Grupul A & D Pharma, care detine pozitia de lider in sectorul farma, se asteapta pentru acest an la o cifra de afaceri consolidata in jurul valorii de 700 mil. Euro, mentinandu-si ritmul de crestere de doua cifre pe an, pe care si l-a bugetat si pentru anul viitor.
“In 2009, eram la peste 500 mil. euro, anul 2010 eram cel putin la 600 mil. euro, ceea ce poate indica faptul ca suntem in acest an in jurul a 700 mil. euro. Un miliard nu e chiar dupa colt”, afirma Robert Popescu, CEO A & D Pharma intr-un interviu acordat in exclusivitate antena3.ro.
Acesta explica faptul ca intre cele doua divizii, Mediplus care detine pozitia nr.1 in segmentul de distributie al pietei, si Sensiblu – cea mai mare retea locala de farmacii exista o dependenta foarte mare. La consolidarea rezultatelor la nivel de grup, vanzarile Mediplus inseamna circa 70% din ceea ce cumpara farmaciile din reteaua grupului A & D Pharma.
Segmentul de retail este cel care acum trage in jos businessul A & D Pharma, vanzarile in aceasta zona fiind in scadere, in timp ce distributia, afacerea cu ponderea cea mai mare in grup, continua sa fie pe crestere.
“A crescut wholesale-ul ca si cifra de afaceri, el avand o pondere mai mare si acesta a crescut pana la vreo 600 de mil. euro. Dar vorbim de un fenomen de tragere in jos din partea Sensiblu”, precizeaza Robert Popescu, seful A & D Pharma.
In businessul cu farmacii, s-au contabilizat pana acum cel putin doua efecte de pierdere – mutarea de la 1 aprilie a tuturor eliberarilor de produse oncologice injectabile din farmacii catre spitale, care insemna peste 10% din vanzarile unei farmacii. Al doilea factor negativ a lovit in trimestrul al treilea, cand a fost introdusa substitutia generica pe lista C2, masura care a impulsionat vanzarile de generice, mai ieftine, si a scos din piata medicamente mai scumpe.
In