Fiecare dintre noi a avut cel puţin un moment dificil la serviciu. Un client dificil te enervează în timpul unei întâlniri, şeful tău te bate la cap să fi mai poductivă, întâmpini dificultăţi în cadrul unui proiect sau se întâmplă orice alt lucru asupra căruia simti ca nu ai control.
Nu e de mirare că în astfel de momente simţi cum pulsul începe să crească, iar starea de calm începe să dispară treptat. De câte ori nu ţi-ai dorit să urli în gura tare, să loveşti cu pumnul în masă, să trânteşti tastatura doar pentru a scăpa de tensiunea acumulată? Dacă te regăseşti în astfel de ipostaze destul de des, iată cîteva metode simple, care nu doar te vor calma, dar te vor ajuta să îâi recapeţi buna dispoziţie.
1. Doar respiră
Chiar dacă primul tău instinct este acela de a deschide gura şi spune tot ce te deranjează, poate că nu este cel mai înţelept lucru pe care îl poţi face, mai ales dacă persoana asupra căreia vrei să te descarci este şeful tău sau un client important. Aşadar, in loc să răbufneşti, numără până la 10 şi respiră adânc. Vei vedea că după te vei simţi mult mai bine şi vei fi mulţumită de faptul că nu ai spus un lucru pe care ulterior l-ai fi regretat.
2. Scrie un mail, dar nu-l trimite
O altă modalitate uşoară de a te detensiona este de a scrie un mail destinat persoanei căreia te-a supărat sau enervat, însă nu-l trimite. Notează-ţi toate gândurile şi ideile, după care salvează mail-ul şi reciteşte-l cu altă ocazie. Deseori, în momentele în care suntem nervoase, felul în care vorbim unei persoane este mult mai agresiv, motiv pentru care este indicat să aştepţi până te calmezi. Iar în cazul în care totuşi vrei să trimiţi mail-ul, reciteşte-l şi de abia apoi trimite-l.
3. Destăinuie-te unui bun coleg
Oricine are cel puţin un prieten apropiat la locul de muncă, căruia îi poate povesti orice lucru legat de serviciu. Aşadar