Platile online cu cardul sunt inca un fenomen exotic in Romania si doar un procent nesemnificativ dintre romani folosesc Internet banking-ul. Companiile de carduri, operatorii de utilitati, retailerii online si site-urile de reduceri incearca sa-i atraga pe utilizatori catre acest gen de plati cu promotii si bonusuri.
Cel mai recent exemplu in acest sens este o campanie Mastercard, in cadrul careia utilizatorii care platesc factura Orange folosind cardurile Maestro primesc, la alegere, 50 de minute nationale, 100 MB de trafic pe Internet sau 100 de SMS-uri nationale.
Acelasi procesator a lansat recent o campanie similara si in parteneriat cu Vodafone. Spre deosebire de campania realizata in parteneriat cu Orange, in cadrul campaniei Vodafone utilizatorii sunt inscrisi automat intr-o tombola cu premii totale de 35.000 de euro.
Si site-urile de reduceri au fost atacate de cei de la Mastercard, plata cu cardul online fiind singura metoda de a achita serviciile oferite de acestea. Astfel, utilizatorii care platesc cupoanele oferite de site-uri precum BestDealz.ro, FunDeal.ro, GetADeal.ro, Kuponiada.ro si Vulping.ro cu carduri Maestro cu carduri Maestro beneficiaza de reduceri suplimentare fata de discount-urile initiale.
O campanie similara a fost lansata de cei de la Garanti Bank in parteneriat cu site-ul de reduceri Kuponiada.ro. Astfel, utilizatorii cardurilor Garanti care cumpara vouchere de pe Kuponiada primesc un bonus de 10% din valoarea cupoanelor achizitionate. Bonusul este acordat in moneda virtuala a Kuponiada si poate fi utilizat pentru alte cumparaturi de pe acelasi site.
In ceea ce priveste platile online cu cardul, cei de la Visa ataca segmentul de taxe si impozite locale, oferind utilizatorilor care aleg aceasta metoda comisioane zero atunci cand achita darile catre stat.
Totodata, acestia