Angajaţii unui call-center din Capitală îi ajută pe gamblerii din Italia să nu se omoare dacă pierd bani la poker. Sursa: SHUTTERSTOCK
După ce în ultimii 10-15 ani numeroase companii din Occident şi-au externalizat activitatea de call-center şi au început să o aducă spre România, angajaţii români de la "serviciile pentru clienţi" ale acestor firme au ajuns să consilieze oameni din întreaga lume: din Europa, Statele Unite sau Canada. În ultima vreme, proprietarii web-site-urilor de jocuri de noroc, poker sau cazino au înfiinţat pentru clienţi aceste servicii de "helpdesk", unde li se explică oamenilor cum să se înscrie pe site sau sunt convinşi să înlăture gândul sinuciderii dacă au pierdut sume prea mari de bani.
Ca un sprijin suplimentar, site-urile de poker au avocaţi şi psihologi angajaţi pentru acelaşi scop: să convingă jucătorii că viaţa e frumoasă şi că sinuciderea din cauza banilor este un gest necugetat.
Salariul - 300 de euro. În străinătate se câştigă 1.000
Dacă ar fi fost operator de call-center în Spania sau Italia, Diana Mărgineanu ar fi câştigat cu un contract part-time, de cinci-şase ore de muncă pe zi, un salariu de minimum 1.000 de euro. Dar este unul din zecile de angajaţi ai unei firme românoitaliene cu sediul în Bucureşti, care administrează un web-site de jocuri de noroc şi un call-center. Salariul său este de numai 300 de euro.
La serviciu, Diana trebuie să vorbească din Bucureşti cu clienţii din Italia ai firmei. Sunt cei care joacă sume impresionante pe internet, la poker sau cazino. Îi convinge pe gambleri să nu se supere, să nu facă scandal, să nu se sinucidă dacă pierd bani sau să revină pe site pentru o nouă partidă de poker. Deseori reuşeşte. În limbajul patronilor săi, asta se numeşte "calificativ foarte bun" şi cu el poate obţine chiar o mică mărire de salariu.
180 de