Primarul Capitalei a propus parlamentarilor introducerea unui sistem de tarifare unic şi accesul taximetriştilor în altă localitate pe baza acordurilor dintre autorităţile locale
Gabriel Stăvilaru (SNTI): Tariful pe kilometru trebuie să poată acoperi o cotă-parte din toate cheltuielile şi să rămână un profit, oricât de mic
"Vom solicita ca autorizaţiile să fie valabile numai pe raza teritorială pentru care au fost emise"
Ideea edilului Capitalei, Sorin Oprescu, de a cere parlamentarilor modificarea Legii taximetriei este salutată de taximetriştii independenţi şi patronate, aceştia cerând însă ca noile prevederi legislative să fie aplicabile la nivel naţional, iar nivelul minimal şi maximal al tarifului pe kilometru să fie astfel stabilit încât să confere tuturor transportatorilor de persoane în regim de taxi din întreaga ţară posibilitatea obţinerii unor încasări care să asigure salarizarea corespunzătoare.
"Iniţiativa primarului general al Capitalei de a discuta cu parlamentarii în privinţa modificării Legii taximetriei este foarte bună, dar sperăm că propunerile vor fi astfel făcute încât să poată fi aplicate în toată ţara, nu numai în Bucureşti. În ceea ce priveşte introducerea unui tarif unic, care să fie aplicat până la trecerea crizei, trebuie spus că acesta nu poate fi aplicat la nivel naţional. Ar trebui să se stabilească un minim pe kilometru, iar acesta să fie de aproximativ 35 - 40% din preţul minim al unui litru de carburant, şi un preţ maxim, care poate ajunge la sută la sută sau chiar 140% din preţul unui litru de carburant. Tariful pe kilometru trebuie să poată acoperi o cotă parte din toate cheltuielile - combustibilul, dispecerizarea, asigurările, salariile etc. - şi să se obţină şi un profit, oricât ar fi de mic", a declarat pentru Curierul Naţional Gabriel Stăvilaru, vicepreşedinte al Sindicatului Naţional al Taximetr