Cele mai multe companii schiteaza in aceasta perioada planurile bugetelor de promovare pentru 2012, dar sumele investite in publicitate raman dependente de starea si evolutia economieie. Cati bani vor intra in aceasta industrie?
Actorii implicati in piata de media au pareri diferite legate de evolutia bugetelor anul viitor. Astfel, intr-un scenariu pesimist, piata ar putea sa scada cu 5%, iar in cel mai bun caz, ar putea exista o crestere de cateva procente.
Ileana Tomescu, managing partner al agentiei de media Brand Connection, a declarat ca intr-un scenariu optimist, piata media va avea anul viitor un nivel egal cu cel inregistrat in 2011.
Pe de alta parte, din perspectiva pesimista, sustine Tomescu, piata ar putea inregistra o scadere similara anului 2011 fata de 2010, cand volumele s-au micsorat cu un procent cuprins intre 5 si 7%.
In 2010, valoarea totala a pietei locale de media a scazut cu 9%, pana la 316 milioane de euro, atingand un nivel sub cel din 2006, potrivit studiului Media Fact Book 2011.
Ogilvy Romania: Bugete in crestere cu 7%
Pe de alta parte, Mona-Lisa Caravaniez, managing director Ogilvy&Mather, vede o evolutie a bugetelor de promovare in crestere cu aproximativ 7%, in 2012 fata de 2011.
"In cele mai multe industrii, estimarile noastre indica o usoara crestere in 2012 fata de 2011 – cu aproximativ 7% - dupa scaderile constante din ultimii 3 ani", a precizat Caravaniez.
In acelasi timp, Tomescu a spus ca dupa cum se prezinta situatia in acest moment, 2012 se anunta un an mai stabil din punct de vedere al bugetelor de publicitate.
Si asta "daca ne bazam pe faptul ca anul viitor este un an electoral, cand puterea de cumparare ar putea creste datorita relaxarii fiscale", a spus Tomescu.
Unii clienti de publicitate vad 2012 ca un an al sta