- În funcţie de ce criterii alegi un magazin, atunci când îl cumperi cu scopul de a-l închiria?
- Un spaţiu comercial ca investiţie este ales primordial în funcţie de gradul de atractivitate faţă de viitorii potenţiali chiriaşi - aceştia vor fi interesaţi de avantajele care fac un spaţiu comercial atractiv pentru clienţii finali: vad, vitrină, zonă.
La spaţiile mici (cu o suprafaţă de 30-50 mp), cele mai bune amplasamentele sunt zonele din jurul staţiilor de metrou şi mijloace de transport în comun, în incinta magazinelor universale şi în apropierea pieţelor.
La spaţiile mai mari (de 70-150 mp), sunt recomandate locaţiile în zonele circulate pietonal, într-un perimetru în care se află şi alte spaţii, pe bulevardele mari.
Iar la spaţiile pentru restaurant-cofetărie-bar trebuie alese zone consacrate- centrul istoric, bulevardele sau în incinta imobilelor mari de birouri.
Care sunt cele mai bune vaduri acum în Bucureşti?
În intersecţii cu circulaţie pietonală intensă, pieţe agroalimentare, în apropierea spitalelor, a centrelor de afaceri. Noul pol în privinţa locaţiilor de gen restaurant-bar este Centrul Istoric.
Pe ce tipuri de clienţi trebuie să mizezi?
În cazul viitorilor chiriaşi: pentru spaţiile mici în zone medii - pe micii întreprinzători, în special în domeniul bunurilor de larg consum; pentru spaţiile de lux în zone centrale şi ultracentrale - pe lanţurle de magazine în special în domeniul modei - Calea Victoriei sau pe operatorii de restaurante şi cafenele în zonele de lux consacrate - Centrul Istoric, Decebal, Dorobanţi, etc.
În cazul clienţilor finali - în funcţie de produse şi publicul ţintă: trecători (pentru spaţii mici); cu posibilităţi financiare medii (pentru cartiere); un procent de luat în calcul sunt clienţii cu posibilităţi financiare ridicate, pentru spaţiile din zonele de lux.
- Care este pre