Ieri, la orele 13.00, o brăileancă s-a prezentat la Poliţia Municipiului, formulând o plângere împotriva unui bărbat din Galaţi care, în dimineaţa aceea, la orele 8.50, i-a trimis acesteia un SMS din care reieşea că este câştigătoarea unui premiu de 10.000 de euro şi a unui telefon mobil, premii oferite de o companie de vânzări de produse electrocasnice şi electronice.
Aceasta a sunat imediat la acel număr si i s-a comunicat să vireze suma de 3.100 de lei, prin mandat poştal on-line, pe numele suspectului. Brăileanca a trimis suma de 1.300 lei prin mandat poştal, după care, conform indicaţiilor primite prin telefon de la acesta, a mai trimis suma de 1.800 de lei, bani ce au fost ridicaţi imediat.
Poliţiştii au efectuat cercetări şi au întocmit dosar penal sub aspectul săvârşirii infracţiunii de înşelăciune.
Poliţiştii atrag atenţia celor care primesc astfel de apeluri telefonice să manifeste prudenţă şi, în situaţii asemănătoare, este obligatoriu să verifice dacă ceea ce li se comunică este adevărat, prin informarea la un centru specializat al companiei de telefonie mobilă, sau pot solicita date prin serviciile de informaţii clienţi de la operator.
Fiecare cetăţean trebuie să ştie că, în general, pentru a câştiga un premiu, presupune participarea voluntară la un concurs sau competiţie. Chiar dacă participantul nu trebuie să treacă anumite probe speciale, este necesară cel puţin înscrierea voluntară. Este vorba despre acceptul clar de a participa la un concurs al cărui regulament trebuie obligatoriu cunoscut de către participant.
Pentru simplu fapt că sunt abonaţi sau doar folosesc serviciile, de orice tip ar fi acestea, ale unui furnizor, nu înseamnă că pot fi câştigătorii vreunui premiu. „Câştigătorul" trebuie să înţeleagă faptul că nu va primi niciodată un premiu numai pentru că există în baza de date a unui furnizor d