Teodor Baconschi, ministrul Afacerilor Externe, a lansat marţi, 22 noiembrie, alături de ambasadorul SUA la Bucureşti, Mark Gitenstein, a doua etapă a campaniei de informare publică „Viză pentru SUA” 2011, derulată de MAE, în parteneriat cu ambasada SUA la Bucureşti, în sprijinul cetăţenilor interesaţi de solicitarea unei vize temporare americane.
Ca urmare a interesului suscitat de campanie în cursul anului trecut şi în scopul creşterii nivelului de informare a potenţialilor solicitanţi despre procedura corectă prin care pot aplica pentru o viză temporară, MAE şi Ambasada SUA la Bucureşti şi-au propus să reia campania la sfârşitul acestui an (noiembrie-decembrie), prin adăugarea unor noi componente media, care vor contribui la asigurarea unei vizibilităţi suplimentare a acesteia şi la promovarea informaţiilor utile cetăţenilor. Astfel, elementul de noutate este adus, în special, de folosirea afişajului stradal, atât în Bucureşti, cât şi în mai multe oraşe din ţară. Conceptul creativ cu elemente vizuale pentru afişe a fost realizat, pro bono, de către agenţia de publicitate Graffiti BBDO. Spaţiile de expunere au fost oferite în regim de gratuitate cu sprijinul companiilor de afişaj stradal Affichage România, în Bucureşti şi alte şase oraşe din ţară, iar cu sprijinul News Outdoor şi Metrorex, peste 430 de cartonaşe la mânerele din trenurile de metrou vor purta mesajul grafic al campaniei „Viză pentru SUA” – „Cu cât ne arăţi că ai legături puternice cu România, cu atât e mai uşor să primeşti Viza pentru SUA”, concentrat în sintagma „legături puternice cu ţara”.
Referitor la componentele şi la beneficiile acestei campanii, ministrul Teodor Baconschi a declarat: „Anul acesta am adăugat un element ce va face campania puţin mai vizibilă şi informaţiile mai accesibile, este vorba despre afişajul stradal. Am făcut asta într-un sistem cordial de alianţe – cu p