Cand va avea Romania o cale ferata de mare viteza. Sa ne imaginam ca am putea ajunge din centrul Capitalei in centrul Clujului, al Timisoarei sau al Iasiului in trei ore, fara perturbari ale traficului, in orice conditii meteo. Nu e o utopie. Acest lucru ar fi posibil daca am avea o linie de mare viteza. Cat de departe ne aflam? In 2007, Ludovic Orban, la acea vreme ministru al transporturilor, declara ca linia de mare viteza, pentru care atunci nici macar nu era schitat un proiect, ar putea fi construita pana in 2015. In realitate, in ultimii ani nu s-a intamplat nimic din acest punct de vedere, iar o performanta ar fi daca ar incepe constructia in 2015. Sau chiar in 2016, dupa cum promit acum reprezentantii ministerului. Recent, Anca Boagiu, ministrul de resort, spunea ca pentru proiectul pe care toata lumea "il trateaza cu scepticism", linia de mare viteza care va lega Ungaria de Romania, se elaboreaza deja studiul de fezabilitate, care va fi urmat de a doua etapa: finantarea. "Chiar daca cei de la minister spun ca ii intereseaza in mod special acest proiect, in prezent nu exista niciun grup de lucru sub egida institutiei care sa lucreze la el", spune Stefan Roseanu, senior partner Club Feroviar. Integral in Capital.
Americanii ne pot lasa in... scutul gol. Minunile nu tin foarte mult, mai ales cand ele se petrec in apropiere de Caracal. Superscutul de la Deveselu, proiectat sa faca fata la orice fel de bomba, poate fi facut zob de niste dosare. Dosare care contin datoria de stat a SUA, si cu care se bate tare de tot in mesele Congresului. Cand amenintarea vine din interior si exista sanse mari ca o bomba perversa sa-ti explodeze direct in buget, pari mai putin preocupat de protectia aliatilor de peste Ocean si cauti solutii pentru problema de acasa. Aceasta piesa se joaca in aceste zile la Washington si este privita cu gura cascata de spectatorii din