Salonul de Aur al Palatului Béhague din Paris găzduieşte, începând de ieri, expoziţia „George Löwendal – un aristocrat în luminile rampei”, organizată de Fundaţia Löwendal din Bucureşti. Vernisajul, la care au participat personalităţi ale vieţii teatrale din Franţa, a deschis, într-un fel, calea internaţională a acestui mare scenograf „internaţional” care a activat în România în perioada interbelică, George baron Löwendal, apreciat pictor şi pedagog, în acelaşi timp.
Astfel se „restituie o personalitate vizionară a începutului de secol XX, reflectând impactul operei sale de artist plastic, scenograf şi om de teatru nu doar în epocă, ci şi în contextul teatrului de astăzi”. Curatorul expoziţiei, Viorica Petrovici, cunoscut scenograf de teatru şi operă, spunea pentru Jurnalul Naţional, cu o zi înainte de vernisaj, că expoziţia de la Paris este sub semnul internaţionalităţii scenografiei lui Löwendal. „Am ales lucrări care au tangenţă cu curentele artistice, curente teatrale din Europa anilor ’20-’40. Am încercat să punem în evidenţă schiţele de scenografie de la unele spectacole, printre care şi «Crimă şi pedeapsă» de Dostoievski (...).”
Pentru a prezenta expoziţia şi pentru a vorbi despre artist a fost invitat criticul şi eseistul George Banu, cel care a scris şi prefaţa la albumul dedicat operei scenografice a lui Löwendal, editat în acest an de ICR.
Evenimenul de la Paris se înscrie în Săptămâna de laborator teatral internaţional a seriei „Nopţi teatrale”, organizată de ICR Paris.
Salonul de Aur al Palatului Béhague din Paris găzduieşte, începând de ieri, expoziţia „George Löwendal – un aristocrat în luminile rampei”, organizată de Fundaţia Löwendal din Bucureşti. Vernisajul, la care au participat personalităţi ale vieţii teatrale din Franţa, a deschis, într-un fel, calea internaţională a acestui mare scenograf „internaţional” care a