- Cultural - nr. 895 / 22 Noiembrie, 2011 Teatrul National si-a incheiat "Dialogurile de weekend” si totodata a deschis triumfal noua stagiune, cu o premiera in regia foarte tinerilor realizatori rusi Tufan Imamutdinov (regizor), Timofei Ryabushinski (decor), Dimitri Bogomaz (asistent regie si traducator), care au adus o viziune absolut noua si despre teatrul de acolo, dar si despre cel european, fata de care, sincer, cel romanesc este mult ramas in urma! Nu am vazut un astfel de spectacol nici in festivalurile de teatru de la Sibiu si Bucuresti, nemaivorbind ca aici, in Mures, nu am avut niciodata asa ceva, la sectia romana. Duminica seara, sala a fost mai plina ca niciodata. Cu o scenografie ultramoderna, alba, supraetajata, cu costume "de firma”, un text al carui monolog il cunosteam prea bine de la admiterile la teatru, al Agafiei Tihonovna, atat de pretentioasa la pretendentii care o cer in casatorie, incat niciunul nu este suficient de bun, ascultand mereu sfaturi si lasandu-se influentata mereu de altii, petitoarea Gabriela Bacali, cu o aparitie estetica si interpretativa absolut surprinzatoare, si "rubedenia” Csaba Csugulitu, atat de convingator ca o face sa aleaga cel mai bine, incat, din cauza lui, alege cel mai prost, foarte buna studenta care o joaca, neasteptat de tanara, Georgiana Ghergu, aratand o precizie rara pentru debutul in anul III de studiu. Ceilalti pretendenti sunt, toti, atat de diferiti (Costin Gavaza, Luchian Pantea si Rares Budileanu) de Mihai Craciun (Ivan Kuzmici) si Mihaela Mihai, asortandu-se foarte bine cu eroina principala pe care a cautat-o foarte mult regizorul si a dat mai multe castinguri. Interesant si in spectacolele-lectura selectate de Andreea Dumitru si lucrate de Alina Nelega cu actori mai putin folositi, si este meritul ei ca a reusit sa-i puna in valoare, am retinut un misoginism declarat al autorilor, fiindca in toate