În mass-media şi publicitatea din România, imaginea femeii încă este percepută sub stereotipurile că trebuie să stea la cratiţă, că aspiră la bani şi că trebuie să arate bine pentru bărbaţi. Iată concluziile raportului „Imaginea femeii în societatea românească” realizat de Active Watch, agenţia TBWA şi Centrul Parteneriat pentru Egalitate în cadrul Campaniei ALTFEM. Stereotipurile care apar cel mai des sunt legate de statutul de gospodină al femeii şi de subordonarea faţă de bărbat.
Potrivit studiului care a analizat presa scrisă, reclamele TV şi a cele mai urmărite emisiuni de televiziune, femeia este încă percepută după vechile stereotopuri de gen. În cele 91 de emisiuni analizate, femeile şi bărbaţii apar în proporţii diferite. În emisiunile de talk-show femeile apar foarte rar, un procent de 12% femei şi 88% bărbaţi, în timp ce în cele de divertisment bărbaţii şi femeile apar în egală măsură.
Femeile sunt cel mai des ţintele aluziilor sexuale, arată studiul. Ca stereotipuri de gen, cele mai des folosite sunt cele legate de statutul de femeie la cratiţă, femeia materialistă, femeia supusă bărbatului. La fel, în publicitate, femeile par să fie cele care au activităţi domestice, în timp ce bărbaţii par să fie în postura de persoane care aşteaptă să fie îngrijiţi.
De asemenea, studiul mai arată că 60% dintre produsele prezentate în spoturile publicitare sunt promovate de bărbaţi. În ceea ce priveşte presa scrisă, analiza arată că bărbaţii apar ca personaje principale de trei ori mai mult decât femeile.
În concluzie, studiul arată că imaginea femeii din România anului 2011 este marcată de o reprezentare stereotip şi de vulgarizare gratuită. Raportul „Imaginea femeii în societatea românească”, realizat de Agenţia de Monitorizare a Presei – Active Watch, agenţia TBWA şi Centrul Parteneriat pentru Egalitate în cadrul Campaniei ALTFEM, a fost