Bătălia pe piaţa media din România se dă acum şi pe platformele sociale. Piaţa media din România profită de creşterea popularităţii platformelor sociale.
Cele mai populare branduri prezente pe Facebook sunt Kiss Fm (476.182 de fani), Radio ZU (401.443 de fani) şi Pro Tv (297.798 de fani). În topul ziarelor conduce „Adevărul" cu peste 44.000 de fani, urmat de „Cancan" (27.591 de fani) şi „Libertatea" (25.799 de fani). Publicaţiile quality care apar în clasament după „Adevărul" sunt „Jurnalul Naţional" şi „Evenimentul zilei", cu 20.669, respectiv 17.503 de fani, potrivit facebrands.ro.
„Cronica cârcotaşilor" este emisiunea tv cu cei mai mulţi fani pe Facebook - 291.408. Pe locurile doi şi trei se află „Românii au talent"cu 133.280, respectiv „Next Top Model by Cătălin Botezatu" cu 85.695 fani. Topul revistelor este deschis de „Descoperă" (59.996 de fani), urmată de „Decât o Revistă" (38.409 de fani) şi „Dilema Veche" (27.678 de fani).
Şi celebrităţile din media prezente pe Facebook au o mulţime de fani. Cei mai mulţi îi revin lui Andi Moisescu (120.313 fani), urmat de Mihai Morar (96.868) şi de Bianca Drăguşanu (91.249).
Numărul mare de fani nu garantează succesul
Un simplu „like" pe o pagină de Facebook transformă utilizatorul în fan. În acest fel, brandurile au adunat sute de mii de potenţiali parteneri de dialog, dar acest lucru nu le aduce automat succes. La fel de importantă este şi reacţia fanilor de pe platforma socială prin numărul de comentarii, like-uri sau „share-uri"(preluarea şi retransmiterea unui mesaj). Toţi aceşti factori le indică organizaţiilor de presă cât sunt de influente în social media, prin numărul de „engaged users" (fani care interacţionează cu pagina) sau rata de angajament raportată la conţinut (elementele de conţinut care au garantat cea mai mare interacţiune).
Astfel, comunicarea de pe Facebook nu se re