Noua economie ar trebui sa inspire mediul de business la necesitatea delimitarii de fenomenul speculativ care a guvernat afacerile in ultima decada si sa reprezinte un indemn de intoarcere la informatii relevante si competente drept principali vectori ai cresterii economice, considera Mihnea Serbanescu, director general al companiei DTZ Echinox si unul dintre cei mai experimentati consultanti imobiliari.
„Noua economie ma duce cu gandul la conceptul «new economy», popular in anii ΄80-΄90, ce a marcat tranzitia de la o economie bazata pe productie industriala, la una a serviciilor. Il interpretez, de asemenea, in conexiune cu notiunile de economie a cunoasterii si societate informationala”, spune Mihnea Serbanescu (foto).
Ceea ce poate inspira conceptul de noua economie astazi, continua el, este necesitatea delimitarii de fenomenul speculativ care a guvernat afacerile in ultima decada si un indemn de intoarcere la informatii relevante si competente, drept principali vectori ai cresterii economice.
Schimbarea mentalitatii se va produce la nivel individual, corporatist si guvernamental, al filozofiei de business, al politicilor economice etc. Acest lucru este valabil si pentru piata imobiliara, care va fi marcata mult timp de acum de ceea ce s-a intamplat in criza, iar cei care au tras invatamintele corecte vor fi castigatori. In plus, spune managerul. trebuie luate in calcul provocarile noii economii, oportunitati, sa vedem partea plina a paharului.
„Imperativul rearanjarii valorilor si prioritatilor care marcheaza economia in ansamblu se rasfrange si asupra domeniului imobiliar. Vedem deja marii investitori administrand cu mai multa responsabilitate portofoliile si concentrandu-si eforturile catre investitii ce le asigura o crestere sustenabila. Aceeasi lectie o invata, treptat, si mediul de business local, migrand de la o viziune antrepr