În campaniile sale de la 1800, Napoleon n-a ajuns în România. Câteva sute de ani mai târziu, francezii au avut, totuşi, ocazia, să aplice strategia lui în ţara noastră, dar în cu totul altfel de campanii: investiţionale. Liderii celor mai puternice companii din Hexagon au pus stăpânire pe piaţa românească, de la sectorul serviciilor la industria auto, de la retail la instituţiile de credit. Fiecare a atacat sectorul său cu o strategie proprie. În momentele dificile, însă, managerii francezi au format o comunitate investiţională cu o identitate bine definită. Ca nişte adevăraţi generali ai lui Napoleon.
Campaniile lui Napoleon Bonaparte au rămas în istorie şi sunt studiate şi astăzi în academiile militare din întreaga lume. Armata lui Bonaparte, cunoscută sub denumirea „corp d’armée”, era formată din batalioane aparent independente. Fiecare era condus de un mareşal care dispunea de propriul stat-major. În momentele-cheie, însă, toate se adunau şi luptau împreună, ca o singură armată.
În campaniile sale de la 1800, Napoleon n-a ajuns în România. Câteva sute de ani mai târziu, francezii au avut, totuşi, ocazia, să aplice strategia lui în ţara noastră, dar în cu totul altfel de campanii: investiţionale. Liderii celor mai puternice companii din Hexagon au pus stăpânire pe piaţa românească, de la sectorul serviciilor la industria auto, de la retail la instituţiile de credit.
Fiecare a atacat sectorul său cu o strategie proprie. În momentele dificile, însă, managerii francezi au format o comunitate investiţională cu o identitate bine definită. Ca nişte adevăraţi generali ai lui Napoleon.
Forbes a intervievat deja mai mulţi "generali", iar următoarele articole de pe Forbes.ro vor face doar o scurtă trecere în revistă a unora din cei mai importanţi investitori din Hexagon. Exemplele vor continua în fiecare zi a acestei săptămâni.
Aflaţi