Finantele au publicat marti in Monitorul Oficial (nr. 0824 din 22 Noiembrie 2011) Ordinul nr. 2795 privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA. Documentul abroga OMFP nr. 1984/24.05.2011, care stabilea procedura de inregistrare in scopuri de TVA, adoptand o noua procedura si detaliind criteriile prin care se aproba sau se respinge solicitarea de inregistrare in scopuri de TVA. "Se pastreaza in continuare procedura cercetarii la sediul contribuabilului, dar controlul va fi efectuat de persoane din cadrul ANAF", explica consultantul fiscal Adrian Benta, pentru HotNews.ro
De asemenea, ordinul reglementeaza si “Cererea de inregistrare in scopuri de TVA 098” pe care solicitantul o va depune la autoritatea fiscala. Cererea este insotita de o anexa ce va detalia cateva elemente ce justifica inregistrarea in scopuri de TVA, cum ar fi modul de detinere al spatiului, daca administratorii au fapte inscrise in cazier, unde au rezidenta etc, mai spune Benta.
Cui se aplica criteriile ?Procedura se aplica numai persoanelor juridice romane, infiintate in baza Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata cu modificari.
Nu se aplica aceasta procedura la sucursalele deschise in Romania ale societatilor straine, la asociatii si fundatii, la persoanele fizice ce desfasoara activitati independente.
Pentru ce cazuri se aplica criteriile de evaluare ?Procedura se aplica numai in cazurile de inregistrare in scopuri de TVA de la inceputul desfasurarii activitatii, cand nu sunt cunoscute rezultatele economice ale societatii, sau daca societatea comerciala doreste inregistrarea in scopuri de TVA, chiar daca in anii anteriori a realizat o cifra de afaceri mai mica decat plafonul de scutire de 119.000 lei (35.000 Eur).
Ambele situatii de inregistrare in scopuri de TVA prin optiune, sunt prevazute