Subsidiara locală a gigantului finlandez Rautaruukki, unul dintre cei mai mari producători de soluţii metalice la nivel european, condusă la Bucureşti de Marian Pîrvu, anunţă un avans de 70% al cifrei de afaceri pentru acest an pe o piaţă a construcţiilor în stagnare. Investiţiile îşi spun cuvântul, iar modalitatea diferită de a te raporta la criză te poate aduce cu un pas înaintea concurenţei.
În ciuda crizei care bătea la uşă, Rautaruukki a pariat pe România, unde a iniţiat în 2007 cea mai mare investiţie greenfield a companiei din afara Finlandei. Scandinavii au realizat o fabrică la Bolintin-Deal, pe autostrada Bucureşti-Piteşti, care a atras fonduri de peste 35 mil. euro şi a devenit ulterior un hub de producţie european, aici fiind relocate în 2009 o parte din echipamentele fabricilor din Cehia şi Ungaria.
Marian Pîrvu, administrator al Ruukki România şi Bulgaria, dar şi business manager al grupului pentru cele două ţări plus Serbia, Croaţia, Slovenia, Ungaria, Cehia şi Slovacia, vorbeşte despre cum a intrat în "familia" Ruukki la începutul lui 2010, de la cârma competitorului ArcelorMittal Construction.
Pîrvu consideră că dimensiunea psihologică a crizei afectează piaţa construcţiilor într-o măsură mai mare decât lipsa finanţărilor. "Oamenii nu investesc dacă nu sunt siguri că îşi vor recupera banii, mai devreme sau mai târziu", spune Pîrvu într-un interviu pentru Business Construct.
El se aşteaptă ca piaţa construcţiilor să înregistreze o creştere uşoară anul viitor, deoarece în ciuda mediului internaţional nefavorabil, în România lucrurile s-au stabilizat: lumea a aşteptat destul şi va începe să investească. Dar au învăţat investitorii lecţia crizei? Încă de acum doi ani, crede Pîrvu. El dă exemplul Finlandei, unde perioada pe care unii o numesc a doua criză este tradusă cu "new normal", cei care folosesc această sintagmă fiin