Daca proiectul Nabucco va demara, in Romania vor fi investiti 1,2 - 1,5 miliarde de euro in lucrari de infrastructura si logistica, a declarat miercuri, la Bucuresti, directorul executiv al consortiului Nabucco, Reinhard Mitschek.
Citeste si:
* Lupta pentru gazele din Azerbaidjan.
* Propunerea supriza a BP.
Intr-o intalnire cu ziaristii romani, Mitschek a afirmat ca Nabucco asteapta decizia consortiului de la Shah Deniz (Azerbaidjan) pana la sfarsitul acestui an. In competitia pentru gazul natural din depozitul de la Shah Deniz se mai afla, pe langa Nabucco, proiectele TAP si ITGI, precum si o propunere surpriza lansata de BP, care este actionarul majoritar al consortiului de la Shah Deniz.
Despre aceast propunere surpriza a BP, Mitschek a spus ca nu stie foarte multe detalii in afara de cele aparute in presa. Mitschek a mai declarat ca propunerea BP se bazeaza pe folosirea capacitatilor de transport deja existente, iar consortiul Nabucco a avut deja aceasta idee in trecut, dar ca ea s-a dovedit imposibil de utilizat, deoarece conductele de tranzit deja existente sunt aglomerate de tranzitul intern. De asemenea, Mitschek a declarat ca nu stie daca propunerea sustinuta de BP are in spate un studiu de fezabilitate. Mitschek a mai spus ca maine, joi, va avea loc la Viena o intalnire intre conducerea consortiului Nabucco si consortiul Shah Deniz, undeva va participa inclusiv BP.
Un proiect surprizaIn urma cu cateva saptamani, grupul britanic BP a aratat ca are in vedere o noua optiune pentru a transporta gazele spre Europa in afara de cele trei proiecte de gazoducte aflate deja in discutii: proiectul Nabucco, sustinut de Comisia Europeana, gazoductul ITGI si gazoductul trans-adriatic TAP.
BP a propus un proiect de gazoduct (Conducta sud-est europeana ) care sa transporte gazul azer prin Turcia, Bulgaria si Romani