Lungimea totală a autostrăzilor operabile din România este în acest moment de 313,5 kilometri în timp ce lungimea tronsoanelor aflate în execuţie este de 434 de kilometri, conform datelor ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).
Valoarea proiectelor de autostradă aflate în execuţie, cu termen de finalizare 2013, este de 4,1 miliarde de euro, ceea ce echivalează cu un cost mediu de 9,44 milioane de euro pe kilometru.
În următoarea perioadă vor fi scoase la licitaţie alte trei tronsoane, în lungime totală de 111,4 kilometri, cu o valoare de execuţie estimată la 1,1 miliarde de euro. Este vorba despre varianta de ocolire Bacău, 30,8 kilometri şi o valoare de 97 de milioane de euro, tronsonul Gilău-Nădăşelu, de 8,5 kilometri şi o valoare de 63 de milioane de euro şi autostrada Lugoj-Deva, cu o lungime de 72,1 kilometri şi o valoare estimată a construcţiei de 945,5 milioane de euro.
În acest moment este în curs de semnare proiectul de construcţie a autostrăzii Timişoara-Lugoj, lotul 2, cu o lungime de 25,62 kilometri, în valoare de 134,78 milioane de euro, care ar urma să fie finalizat în 2013.
În ceea ce priveşte rezultatul politicii de construcţie a autostrăzilor a Guvernului Boc, măsurat în kilometri de autostradă operabili, acesta este de 92 de kilometri.
Astfel, începând din 2009 până acum au devenit operabile tronsoanele de autostradă Câmpia Turzii - Gilău, de 52 de kilometri, în 2009, varianta de ocolire Sibiu, de 17,5 kilometri, în 2010, tronsonul Medgidia-Constanţa, 14,57 kilometri şi varianta de ocolire Constanţa, de 8,5 kilometri.
Harta autostrăzilor operabile în acest moment (click pentru a mări)
Harta autostrăzilor aflate în stadiu de execuţie, care au ca termen de finalizare anul 2013 (click pentru a mări)
În septembrie, MTI a publicat pe situl propriu un raport privind inves