Anul 2011 a fost „cu dezlegare” la maşinile de lux. Dealerii auto din Braşov au înregistrat creşteri de la 15 la 50% pe segmentul premium, însă culmea - nu pentru că braşovenii ar fi avut mai mulţi bani. Creşterile de vânzări s-au datorat firmelor, care şi-au reînnoit parcul auto pe spatele discount-urilor plusate de reprezentanţe. Totuşi, în ciuda creşterilor, dealerii n-au făcut o mare afacere: dau maşinile la preţ de producţie, dar reuşesc să facă profit cu ajutorul reviziilor din service
Trei dealeri auto de pe segmentul de lux trag linie la sfârşit de an şi decretează creşteri la vânzări. Faţă de 2010, pe segmentul premium, s-au vândut cu 10-15% mai multe autovehicule, la Audi cu 20%, iar la VW - segmentul Sport Utility Vehicle, chiar cu 100%. La prima impresie am putea spune că i-au dat banii afară din maşină pe braşoveni, însă realitatea e alta. „Nu ştiu dacă braşovenii au mai mulţi bani, dar firmele - care sunt clienţii noştri în proporţie de 80% pe acest segment, se pare că au avut mai mulţi bani şi mai mult curaj. S-au făcut investiţii anul acesta şi rezultatul se vede în vânzări”, a declarat Şerban Dragomir, director vânzări VW. Creşterile de vânzări s-au datorat agenţilor economici, care şi-au reînnoit parcul auto pe spatele discount-urilor plusate de reprezentanţe. „La începutul anului ne gândeam că planul de vânzări pentru anul acesta, negociat cu importatorul, era mai mare cu 15% faţă de planul cu care am încheiat 2010. Ne gândeam că e greu de realizat. Se pare că până la sfârşitul anului nu numai că reuşim să-l atingem, dar îl şi depăşim”, a precizat Gabriela Mihăilă, director vânzări Audi.
5 exemplare A8
Creşterile par puţin spectaculoase la nivel de procente, dar în realitate se traduc în număr de bucăţi. Spre exemplu, anul cesta au fost vândute 5 exemplare A8, vârful de gamă al producătorului bavarez. Un singur mode