Vanzarea a 20% din actiunile Tarom la Bursa de Valori este unproces anevoios. Ministerul Transporturilor a anulat recent licitatia pentru alegereaintermediarului, ca urmare a interesului scazut din partea companiilor debrokeraj. Nici la nivel de atractivitate, insa, linia aeriana nu sta prea bine,specialistii in domeniu fiind reticenti.
“Nu as investi niciun cent in aceasta companie, pierdebani”, spune Jozsef Varadi, directorul executiv al liniei aeriene low-cost WizzAir, cel mai mare operator aerian din regiune.
Totusi, Tarom trece printr-un proces derestructurare si eficientizare a operatiunilor, insa acest lucru nu il face pedirectorul Wizz Air mai increzator cu privire la profitabilitatea uneiinvestitii.
“Liniile aeriene 'mostenite' (legacy carriers-n.r.) din Europa, cumeste si Tarom, au caracteristici care le fac ineficiente, de la utilizareaextrem de redusa a aeronavelor, la numarul mare de angajati. Noi, spre exemplu,zburam zilnic aproape dublu cu o aeronava, fata de o astfel de linie aeriana”,spune Varadi.
Acesta a adaugat ca Tarom are costurile sunt mai mari,pentru ca lucreaza cu distribuitori diferiti si dispune de o flota deavioane mixta.
Si unul din fostii directori generali ai Tarom,Nicolae Demetriade, crede ca sansele ca vreun investitor sa fie interesat saaduca bani la Tarom sunt aproape nule.
"Compania este intr-o situatie financiara foarte delicata, care nu vaincuraja pe nimeni sa cumpere, mai cu seama ca sunt probleme de restructurare,personal, sindicate", afirma, recent, Demetriade.
"Ca sa fii listat la Bursa, trebuie sa oferi incredere investitorilor, saai transparenta financiara, decizionala, ceea ce nu se intampla la Tarom",afirma acesta.
Si Ulrich Schulte-Strathaus, secretarul general al Asociatiei CompaniilorAeriene Europene, afirma anterior ca, pentru a r