Ti s-a intamplat vreodata sa intri intr-o camera sau sa pornesti intr-o anume directie si sa uiti de ce ai facut acest lucru? Cu siguranta esti mult mai obosit decat este cazul, fapt ce este cat se poate de frustrant si iti afecteaza activitatea.
Creierul tau este programat sa se relaxeze de fiecare data cand are ocazia, dupa cum spun cercetatorii de la Universitatea Harvard, Colegiul Dartmouth si Universitatea Aberdeen. Astfel apar starile de visare cu ochii deschisi, mintea iti zboara la fel de fel de lucruri care nu au legatura cu activitatea asupra careia vrei sa te concentrezi si iti pierzi atentia.
Din fericire, cu putina vointa poti alunga aceste stari care te distrag si te determina sa pierzi timpul atunci cand ai treaba de facut. Iata cateva dintre trucurile la care poti apela pentru a-ti pastra concentrarea, potrivit Prevention:
Fa din pauza un aliat
In cazul in care nu iti place absolut tot ce faci la locul de munca este imposibil sa nu iti rataceasca gandurile macar pentru cateva minute. Un studiu facut pe 124 de persoane arata ca mintea acestora "ratacea" in 30% din timp, chiar cand acestia incercau sa duca la indeplinire sarcini importante.
Oboseala, plictiseala si stresul sunt cateva dintre cauzele principale, dupa cum explica dr. Michael Kane, de la Universitatea din Carolina de Nord. Atunci cand vezi ca nu iti mai faci treaba asa cum trebuie, cea mai buna solutie este sa faci o pauza, sa lasi creierul sa se odihneasca cu adevarat si apoi sa o iei de la capat, mai energic.
Organizeaza-te
Daca ai mai multe sarcini de indeplinit, gandeste-te pe care este necesar sa o faci prima, apoi curata-ti biroul, fa ordine in proiecte si scapa de orice detalii care ti-ar putea aminti ca esti in urma cu ceva, caci asta te va supara si iti va altera puterea de concentrare.
N