Romanii folosesc in medie doar un prezervativ pe an, de doua ori mai putin decat ungurii si de sapte ori sub media din Marea Britanie, valoarea totala a pietei fiind de 10,3 milioane de euro in 2010, potrivit datelor furnizate MEDIAFAX de Reckitt Benckiser, detinatorul brandului Durex. Anul trecut s-au vandut 21,6 milioane de prezervative, in scadere cu 10% comparativ cu anul precedent. Astfel, consumul mediu anual in Romania este de un prezervativ la un locuitor, fata de 2,45 de bucati in Polonia, de doua bucati in Ungaria si sapte in Marea Britanie. Reprezentantii Durex, brand care are o cota de piata de peste 60%, estimeaza pentru acest an o crestere cu aproape 9% a vanzarilor de prezervative, la 23,5 milioane de bucati. "Practic, in acest an putem vorbi despre o revenire a pietei la nivelul anului 2009, dupa scaderea care a avut loc anul trecut. In iulie si august se observa o usoara crestere a pietei, dar nu putem vorbi de schimbari semnificative pe parcursul anului", a declarat agentiei MEDIAFAX Alina Lungulescu, director de marketing la Reckitt Benckiser pentru zona Balcanilor. Piata lubrifiantilor sexuali este inca slaba in Romania, cu 167.000 de unitati vandute anul trecut, care au insumat 2,3 milioane de lei (540.000 de euro). "Acesta este un segment cu potential si estimam o crestere a acestuia in 2011 cu aproximativ 30%", a mai spus Alina Lungulescu. Durex concureaza cu brandul Love Plus, reprezentat pe plan national de catre firma PSI Romania, ai carei reprezentanti nu au dorit sa furnizeze informatii despre piata. (Mediafax) Romanii folosesc in medie doar un prezervativ pe an, de doua ori mai putin decat ungurii si de sapte ori sub media din Marea Britanie, valoarea totala a pietei fiind de 10,3 milioane de euro in 2010, potrivit datelor furnizate MEDIAFAX de Reckitt Benckiser, detinatorul brandului Durex. Anul trecut s-au vandut 21,6 milioane de prezer