Sistemul se aplică din septembrie în două şcoli comasate, aflate la o aruncătură de băţ de municipiul Galaţi. Din păcate, exemplul de la Şendreni este unic în Galaţi, pentru că niciun alt primar nu a vrut să finanţeze un astfel de sistem.
La mijlocul lunii iunie, pentru aproape 30 de unităţi şcolare din mediul rural clopoţelul suna pentru ultima dată. Acestea au fost comasate pentru că nu aveau numărul de copii ceruţi de legislaţia în vigoare. Aveau în plus şi clase simultane, de care Inspectoratul Şcolar Galaţi se chinuia de ani bune de zile să scape.
Ca să nu piardă aceste spaţii, autorităţile şcolare au făcut lobby pe lângă primarii din localităţile respective, pentru înfiinţarea unor clase de tip "after-school". Rezultatul? O singură primărie a sprijinit acest demers: cea de la Şendreni, unde au fost înfiinţate două clase de "after-school". Una la Şerbeştii Vechi, cealaltă la Movileni. La prima vin zilnic 28 de copii din învăţământul primar, iar la a doua 18.
Elevii sunt duşi dimineaţa cu microbuzul şcolar din localitatea de domiciliu la Şcoala din Şendreni, după care, la prânz, se întorc în vechea şcoală din sat şi, împreună cu câte o învăţătoare, trec la fundamentarea cunoştinţelor acumulate în ziua respectivă.
"Îmi place chiar mai mult decât la şcoală! Doamna nu ne pune note, dar ne ajută foarte mult. Învăţăm împreună pentru a doua zi. Acasă, oricum, nu avea cine să mă ajute. Acum am mai mult timp să mă joc acasă", spune Alina, o fetiţă de clasa a patra care până anul trecut era la învăţământ simultan.
Chiar dacă sunt la prima experienţă, dascălii spun că se observă deja o diferenţă între elevii care vin la "after-school" şi cei care-şi fac temele singuri, acasă.
"Este foarte interesant pentru copii, mai ales că 80% dintre ei au părinţi plecaţi la muncă în străinătate. Acasă, îşi făceau temele singuri